2024

Artemiz's 2024 book montage

Cluelessly Yours
The Library of Heartbeats
Finlay Donovan Is Killing It
Tuvi tiivad
Geneva: A Novel
The Ladies Rewrite the Rules
Heartsong
The Seven Husbands of Evelyn Hugo
That's Not My Name
The Coworker
The Teacher
Maagilise maailma vardjad
Skyward
The Magic All Around
Kohtamine kurjusega
When Grumpy Met Sunshine
Lottie Brooksi täiega jube koolireis
Fable
Rotisaar ja teisi lühijutte
A Death in Diamonds


Artemiz's favorite books »

reede, 19. juuli 2013

Among the Cloud Dwellers

Raamat: Among the Cloud Dwellers by Giuliana Sica (2011)
Hinne: A+

Kas julged saatusega mängida …

Selles kütkestavas ning kõhedustekitavalt ehedas raamatus on peategelaseks elunautlejast maailmarändur Porzia Amard, kes on jätnud maha oma Prantsuse-Itaalia veini meistritest pere Toskaanas, et õppida ajakirjanikuks Ameerikas, ning asub lõpuks elama Floridas, Pensacolas, kohas mida armastavad orkaanid.
Ning just ühe sellise marulise orkaani järelkajas teebki tema elu järsu müütilise pöörde ning ta lugu algab.
Porzia vanaema surivoodil annab ta vanaema üle talle oma siiani varjusurmas olnud maagilised võimed, ning Porzia alustab unustamatut teekonda eneseleidmiseks. Tema teekond viib teda tuulistelt Toskaana mägedelt ohtlikule Lõuna Austraalia rannikule ning soolastele randadele lääne Floridas. Poirzia jätab seljataha oma tavalise sirgjoonelise elu, kui ta on näinud hingerännaku sessioonil oma hingesugulast ja tundnud sedavõrd tugevat armastust, et see on ka pärast kõiki neid sajandeid tugev.
Porzia elu on läbipõimunud suurepärasest proosast, suu vett jooksma panevatest toidulõhnadest, joovastavatest veinidest ning suurepärastest karakteritest. Ta avastab end maailmast  täis esoteerilisi saladusi. Kui ta kohtub kunagise ralliässa Gabe Milleriga kaotab ta end tulisesse kirge. Kogedes sellist armastust, mida meist vaid vähesed on tundun, rääkimata sellest unistamisestki, tabab Porzia end uskumast, et Gabe ongi tema kadunud hingesugulase taaskehastus. Et asju nende jaoks veelgi segasemaks ajada, tuleb arvestada sellega, et Gabe minevikus on saladusi, mida ta ei saa Porziale avaldada.
See eriline ning suurepärane raamat on vastupandamatu neile kes armastavad armastusromaane, toitu, veine ning müstikat ja maagiat. See raamat laseb teid vabaks maa kütkest, segab piire turvalise ja ebahariliku vahel, armastuse ja hirmu vahel ning meie ja jumalate vahel.
Romance, Food, Wine, Mysticue

Ma alustan selle raamatu arvustust hästi ettevaatlikult, sest kui ma luban end liialt mõelda sellest kõigest, mida ma lugesin, siis ma kardan, et ma ei suuda taas pisaraid tagasi hoida.

See oli taas üks selline raamat mille lõpus tabas mind pohmakas, nagu seda oli ka raamatuga Broken – ma ei suuda kuidagi raamatust välja ja eemale astuda.

Lugu on ju iseenesest lihtne – tüdruk kohtub poisiga, nad armuvad, nad jagavad ühiseid kirgesid toidu, veini ja üksteise vastu. Nad elavad küll maakera erinevatel pooltel (Austraalias ja Floridas) kuid armastus ei tunne ju piire, ei riigipiire ega ka ajalisi piire. Kuid aeg on see mida neil kahel on väga vähe.

On ju tuntud ütlused, et kui armastad, siis lase vabaks ja parem on armastada ja kaotada, kui mitte kunagi armastust tunda, kuid mina ütlen, et kes iganes need ütlused välja mõtles pole ise kunagi kaotuse valu tundnud. Isegi vaatamata sellele, et tegu oli vaid raamatuga ja väljamõeldud looga, oli ta niivõrd hästi kirjutatud, et ta puges sügavale hinge ja selle raamatu lõpp ei möödunud lihtsalt läbi pisarate. Kui tavaliselt selliste raamatute puhul loen ma lõppu läbi pisarate, siis seekord pidin ma raamatu käest panema, esimese peatäie ära nutma, ning alles siis sain jätkata.

Aga mingem kergemate teemade juurde tagasi –toit ja vein. Selles raamatus on fantastilised toidu ja veini kirjeldused. Elavalt tuli silmade ette Austraalia toidusari Minu Köök on Parim, ka seal räägitakse toidust sama nakatavalt. Ja ka veini kirjeldus on tal väga austav ja isu tekitav.

Kogu lugu on läbi põimunud maagiast ja müstikast, kuid mitte sedavõrd, et seda raamatut võiks võtta kui paranormaalset – selle raamatu maagia on igapäevane, naiselik maagia.

Reisimist on raamatus palju ning olustiku kirjeldus on väga osavalt tehtud. Kui meie peategelased on New Orleansis meenusid mulle elavalt Anita Blake raamatud, sama olustik, sama sensuaalsus, samasugune müstilisus.

Raamatu lõpp meenutab mulle Nicholas Sparksi raamatuid, mis ei lõppe pea kunagi täielikult positiivselt, alati on neis õnn läbi pisarate, selline kibemagus HEA lõpp.

Among the Cloud Dwellers peaks olema esimene raamat Entertainment sarja raamatutest. Kui järgmises raamatus Porzia lugu peaks jätkuma, siis ma ilmselt mõtlen pikalt enne kui ma julgen edasi lugeda, sest kuigi ma tahaks väga teada, kuidas lugu edasi läheb, kas ta leiab oma hingesugulase ja kuidas see herr. Wolf selle kõigega seotud on, kuid samas ma ei julge edasi lugeda, sest äkki on veel halbu asju ees ootamas. Aga seda vaatab juba siis kui kunagi see järgmine osa ilmub.

Ja küsimus teile kõigile - Milline muinasjutt oli teie lapsepõlve lemmik muinasjutt?

Aga selle raamatu kohta peab ütlema, et kui teil on vähegi tahtmist lugeda midagi väga hingelist ja kaasahaaravat, ilusat ja masendavat siis olge valmis nutma ja lugege seda raamatut.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar