2024

Artemiz's 2024 book montage

Cluelessly Yours
The Library of Heartbeats
Finlay Donovan Is Killing It
Tuvi tiivad
Geneva: A Novel
The Ladies Rewrite the Rules
Heartsong
The Seven Husbands of Evelyn Hugo
That's Not My Name
The Coworker
The Teacher
Maagilise maailma vardjad
Skyward
The Magic All Around
Kohtamine kurjusega
When Grumpy Met Sunshine
Lottie Brooksi täiega jube koolireis
Fable
Rotisaar ja teisi lühijutte
A Death in Diamonds


Artemiz's favorite books »

kolmapäev, 15. juuni 2016

Mark Twain: The Man and His Works



Raamat: Mark Twain: The Man and His Works by Edward Wagenkhecht (1937, uustrükk 2015)
Hinne: D
Samuel Langhorne Clements, keda tuntakse paremini tema kirjanikunime Mark Twain järgi, on üks kuulsamaid Ameerika kirjanike kes kunagi elanud on.

Kuid kes oli see mees selle kuulsa kirjanikunime taga?

Edward Wagenknecht uurib tema elu ning töid, ning läheb vägagi süvitsi, et uurida selle erilise kirjaniku tausta.

Erilist tähelepanu on pööratud tema kõige kuulsamatele teostele Tom Sawyeri ja Huckleberry Finni seiklused.

Wegenknecht pöörab tähelepanu ka Twaini poliitilistele vaadetele imperialismist, inimõigustest ning tööst, kuid samuti ka tema vaadetest religioonist ning paljusest muudest asjadest.
Study

Milline on teie Twaini lemmik raamat? Minu lemmik on Jänki Kuningas Arturi õukonnas, kuid loomulikult olen ma lugenud ka Printsi ja Kerjust ja Tom Sawyeri ja Huckleberry Finni raamatuid.

Kuid see raamat ei ole Twaini biograafia, siin ei räägita tema elust alustades sünnist surmani. See on uurimustöö Samuel Clemensit, mehest, keda tuntakse paremini kui Mark Twain. Keda küll teatakse kui kuulsat humoristi, kuid läbi kogu oma elu kannatas depressiooni ja ebakindluse all.

Selles uurimuses puudutatakse tema poisipõlve, noorukiiga, kuidas ta läks Mississippile jõeparve juhiks, seejärel Läände kulda otsima ning ajakirjanikuks ning kuidas ta abiellus ja sai lapsed. Kuidas teda ja tema kirjutamist mõjutasid teda tabanud kaotused – ta vend, poeg, tütred, abikaasa. Mida ta arvas poliitikast ja usust. Mida tema jaoks tähendas armastus ning milline isa ta oli.

See kõik oleks võinud olla väga huvitav, kuid iga kord kui ma lugema hakkasin, tabas mind Unemati liivakott ja kogu see uurimus oli väga veniv ja osati ka kordav, kuna pea iga peatükk algab Sam Clementsist ja lõppeb Mark Twainiga. Ja kui ma lõpuks avastasin 85%, et raamat sai läbi ja algasid lisad, siis ma tabasin end mõttelt, et ma ei mäleta millest alguses juttu oli.

Ma nii lootsin, et see saab olema üks huvitav lugemine, kuid see oli kuiv uurimus.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar