2024

Artemiz's 2024 book montage

Cluelessly Yours
The Library of Heartbeats
Finlay Donovan Is Killing It
Tuvi tiivad
Geneva: A Novel
The Ladies Rewrite the Rules
Heartsong
The Seven Husbands of Evelyn Hugo
That's Not My Name
The Coworker
The Teacher
Maagilise maailma vardjad
Skyward
The Magic All Around
Kohtamine kurjusega
When Grumpy Met Sunshine
Lottie Brooksi täiega jube koolireis
Fable
Rotisaar ja teisi lühijutte
A Death in Diamonds


Artemiz's favorite books »

esmaspäev, 4. detsember 2017

Fööniksi laps (Child of the Phoenix)



Raamat: Child of the Phoenix by Barbara Erskine, tõlk Karin Suursalu (1992, 2017)Varrak, RR, A
Hinne: A
Aastal 1218 sünnib otsekui tulest ebatavaline printsess, kelle müstilised võimed ja murdumatu vaim muudavad ajaloo käiku. Tulest sündinuna suudab ta tulest näha tulevikku, ent tuli toob talle ka kannatusi.
Iidsest Walesi soost hoidja Rhonweni kasvandik Eleyne õpib kummardama iidseid jumalaid ja ta asub toetama keltide võitlust Inglismaa röövelliku kuninga vastu. Paraku napib tal jõudu ja tahet, et õppida tundma ja valitsema oma erakordseid ja üleloomulikke võimeid. Suutmatus nägemusi tõlgendada läheb maksma võimaluse ära hoida eesootavaid hirmsaid õnnetusi.
Kui Eleyne jääb ilma kuningas Alexanderi armastusest ja on sunnitud jätkama kooselu sadistliku abikaasa Robertiga, näib, et jumalad on talle lõplikult selja pööranud ja teadmamees Einioni ennustusel, et Eleyne'ist saab kuningate vereliini ema, pole määratud täituda.
Romance, History

Kui ma olen ka kunagi öelnud, et kui ma raamatut pikalt loen, siis tähendab see seda, et see pole hea raamat, siis selle raamatu puhul see ei kehti, mul lihtsalt pole kooli asjade kõrvalt millegi muu jaoks aega olnud, seega võttis raamatu lugemine kaua aega, kuna lugesin igal vabal hetkel, muude tekstide kõrvalt.

Esimest korda lugesin ma seda raamatut viis aastat tagasi, siis originaalis, kõik 1086 lk järjest ja raamat on mulle sügavale hinge jäänud. See on ühe naise elulugu, sünnist surmani. Kui ütlus, „Mis ei tapa teeb tugevaks“, oleks tõsi, siis oleks Eleyne raamatu lõpuks teemant, sest kõik see mida tema oma elus peab läbi elama, hävitaks nõrgema inimese üsna ruttu, kuid tema elab pikka elu, mis on täis nii õnne kui õnnetust.

Kõigist Erskine raamatutest, mida ma senise hetkeni lugenud olen, on kolm raamatut, mis on otsapidi omavahel seotud – Hay emand, Fööniksi laps ning Varjude kuningriik. Hay emand toimub enne ja Varjude kuningriik on Eleyne järglaste lugu.

Aga Fööniksi laps. Sellesse esimesse osasse mahub tema lapsepõlv, esimesed abikaasad ja armastus, mis ei lahku temast kogu tema elu jooksul. Eleyne ümbritsevad inimesed, kes paljuski elavad oma unistusi läbi tema, muutes oma tegudega Eleyne saatust. Tema elu oleks ilmselgelt olnud hoopis teistsugune, kui ta ema poleks andud teda Rhonwenile hoida, kui ta vanemad oleks temast lapsena rohkem hoolinud, kui ta esimene abikaasa oleks teda rohkem usaldanud ning teine poleks kunagi ta ellu tulnud. Kas ta elu oleks olnud parem, kui ta oleks Alexandriga õigel hetkel kokku saanud? Ei usu, sest nende kirg oleks nad ikkagi hävitanud.

Aga see kõik, mis teda veel järgmises osas ees ootab, kas temast saab kuningasoo ema, kas ta saab veel kunagi õnnelik olema? Ees ootab veel nii palju, uskumatut ja julma. Fantastiline lugu, mis haarab lugeja endasse ja sellest on üsnagi raske välja tulla, eriti kui raamat on kahes osas, sest tuleb oodata enne kui saab teada, mis edasi tuleb.  Isegi teist korda lugedes, kui ma juba teadsin mida oodata, ei mäletanud ma täpselt, mis järjekorras mis toimub ja kui veel ka järjeraamatu lugu vahepeal end mälestustesse segab, siis olin ma veelgi sügavamalt loos sees ja raamatut oli veelgi raskem käest panna.

Suurepärane lugemine! Järgmine osa palun!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar