2024

Artemiz's 2024 book montage

Cluelessly Yours
The Library of Heartbeats
Finlay Donovan Is Killing It
Tuvi tiivad
Geneva: A Novel
The Ladies Rewrite the Rules
Heartsong
The Seven Husbands of Evelyn Hugo
That's Not My Name
The Coworker
The Teacher
Maagilise maailma vardjad
Skyward
The Magic All Around
Kohtamine kurjusega
When Grumpy Met Sunshine
Lottie Brooksi täiega jube koolireis
Fable
Rotisaar ja teisi lühijutte
A Death in Diamonds


Artemiz's favorite books »

reede, 7. aprill 2017

The Lady of the Lakes: The True Love Story of Sir Walter Scott


Raamat:  The Lady of the Lakes: The True Love Story of Sir Walter Scott (Historical Proper Romance #2) by Josi S. Kilpack (2017) 
Hinne: C-
Lühikokkuvõte: https://www.goodreads.com/book/show/29457858-the-lady-of-the-lakes 
Üks on esimene armastus.
Teine on parim armastus.
Kumb neist on Walteri tõeline armastus?

Walter Scottil on kolm kirge: Šotimaa, luule ja Mina Stuart. Kuigi Mina on noor ja nad on erinevates ühiskonna kihtidest, on Walter kindel, et nende armastus on tõeline. Aastaid kurameeris Walter Minaga kirjateel. Mina oli Walteri hinge valgus.

Kuigi Mina jagab Walteri armastust kirjanduse ja romantika vastu, ei suuda ta siiski olla päris kindel, kas ta tõesti armastab Walterit või on ta lihtsalt pimestatud tema meelitustest. Kui Mina kohtub noore ja meeldiva William Forbesiga, pannakse ta süda proovile. Kelle ta valib?

Kuid nagu iga luuletaja teab, „tõeline armastus ei liigu kunagi mööda siledat teed“, ning ühel tuulisel hommikul kohab Walter Järvemaal Charlottet.

Kahekümne kuuesena usub Charlotte Carpenter, et ta ei leia kunagi armastust. Ta ju on ikkagi katoliiklasest prantslanna, kes elab Londonis perekonnaga, kelle ajalugu on täis skandaale. Kuigi ta on vaikne, praktiline ning kindel, et ta suudab elada iseseisvat elu, loodab ta süda siiski, et keegi teda armastaks, ning et tal oleks koht, mida koduks pidada.

Kirg ning lubadused kohtuvad kui Walter, Mina ja Charlotte  peavad otsustama oma tuleviku teed. Mille nimel on nad valmis riskima, et leida armastatu ja ka vastuarmastust? 
Romance, History, 

See oli üks huvitav raamat. ajalooline ilukirjandus Sir Walter Scottist ning tema kahest armastusest. See on huvitav lugu ning ta on ka huvitavalt üles ehitatud – pool raamatut on Williamina ning Walter loost, kuhu on sisse pandud mõned kiired vaated Charlotte elust enne kui ta Walteriga kohtus, ning teine pool raamatust on siis Charlotte ja Walteri armastusest.

Ajaloolased on alati väitnud, et Scott armastas oma elus vaid ühte naist ja kõik on alati eeldanud, et see armastus oli Williamina Belsches, tema noorepõlve armastus. See raamat püüabki tõestada, et kuigi Mina oli see, kes ta südame murdis, kui ta otsustas abielluda Frbesiga, oli siiski Charlotte oma praktilisusega ja samade huvidega kui Scott siiski tema suur armastus. Kui Minaga kurameeris Scott vaid kirja teel ja kohtusid nad viie aasta jooksul vaid käputäis kordi, siis Charlottega veetis Scott koos viisteist päeva Järvemaal, kus nad õppisid üksteist tundma rohkem kui võib-olla nii mõnigi tolle aja abielupaar kogu elu jooksul. Nad rääkisid kõike oma minevikust ja oma lootustest tuleviku suhtes, leidsid ühiseid huvisid ja erinevaid maailmavaateid. Kui Mina oli noorpõlve pime armumine, siis Charlotte oli täiskasvanu mõistlik armastus. Kumb on siis tõeline? Kas see mis põleb ereda leegiga ja tekitab arme või siis mis süttib aeglaselt kuid põleb kaua ja annab sooja?

Seda, kui palju raamatust on tõsi ja kui palju välja mõeldud saab teada raamatu lõpus, kui üksikasjalikult on välja toodud, mis on mis ning sellest hetkest muutus see raamat uurimustööks.

Kuid ikkagi, põnev on lugeda Scotti noorpõlvest, tema tunnetest Mina ja Charlotte vastu, Mina mõtetest ning tunnetest ning Charlotte minevikust ning mõtetest. Need tegelased on lugejale esitletud täpselt nii, et pole mingit kahtlustki, kes neist lõpuks kokku jäävad. Ja kõik need väiksed lõiked Šotimaa ajaloost, mis on oskuslikult siia sisse põimitud (kas teile meenub veel üks paar, kus mees oli šotlane ja naine esitles end esialgu prantslannana ja nad kohtusid enne suurt ülestõusu? :)), teevad loo väga huvitavaks. Kuid see, mis rikkus minu jaoks selle raamatu ära on see lõpu osa, kus on peatükkide kaupa välja toodud, mis on tõendatav ja mis on väljamõeldis. Ma teadsin ju raamatu algusest peale, et ma loen ajaloolist ilukirjandust, ning kui ma tahan täpsemat infot saada, siis ma vaatan kas Wikipeediast või otsin üles mõne Scotti biograafia, kuid see üksikajalik lahti seletus rikkus kogu selle romantilise fantaasia. Kui aga lõpp lugemata jätta, siis on tegu väga hea lugemisega.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar